torstai 16. helmikuuta 2017

Autosotamies Antero Johannes Olin armeijassa





Autosotamies Antero Johannes Olin armeijassa 4.5.1933-18.4.1934 Helsingissä.


Hannes suoritti varusmiespalvelunsa autosotamiehenä Viipurissa, missä hänet koulutettiin autosotamieheksi, automekaanikoksi ja missä hän sai ajokortin

Kuvat kertovat.


Kuva lienee otettu ennen armeijaan lähtemistä.
Antero Johannes putsissa.
 Alokkaat valmiina palvelukseen. Hannes toinen oikealta eturivissä.

 Asento! Rivit suorina. Armeija tasapäistää. En erota isää.

 Hannes kuudes mulipää vasemmalta eturivisssä. 
Ompelutöissä pojat.


Hannes Olin toinen vasemmalta istumassa eturivissä.
Tuvallinen komeita miehiä.

 Valmiina palvelukseen.


Hannes toinen oikealta toisessa rivissä.


 Armeijakavereita ja -tovereita.
Hannes ensimmäinen vasemmalta jouluna 1933.

No voi, voi. Hannes kolmas oikealta.

 Viipurissakin käyty.

 Lomilla. Hannes vasemmalla. Puts plank!

 Antero Johannes Olin autosotamies. 
Palvellut Suomen armeijassa 4.5.1933-18.4.1934. 




Ohi on! Ohi on! Ohi on!




Kuvat ja teksti Kaija Olin-Arvola ja Ritva Paksula os. Olin


Hanneksen mielisanontoja:

"Kyl se siit valkentuu."
"Ei ranttuja rukoilla."

Hanneksen lempilaulut:
Orpopojan valssi 
Elämää juoksuhaudoissa 


Alla linkit sivuille, joissa kerrotaan Hannes Olinin sotapolusta sotapäiväkirjojen valossa. Koonnut Ritva Paksula os. Olin.

Hannes Olinin talvisota 25.AutoK 30.11.1939 - 25.5.1940- Sotapäiväkirjat-kokoelma 

Hanneksen sotapolku III/9.JR 46 

http://kotikuusestaiii.blogspot.fi/2017/03/hanneksen-sotavuosi-1944-40n-kentta.html


Lisää Antero Johannes Olinin elämästä täällä
Antero Johannes Olinin tiedot Sotapolkuprojektissa

Yhteydenotot irmeli.arvola@gmail.com
Kuvat Kaija Olin-Arvolan, ellei toisin mainita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti